Suzuki Swift Sport - Concept

Iniciado por Kaizen, 14 de Julho de 2011, 22:07

Tópico anterior - Tópico seguinte

Kaizen

The Suzuki Swift S-Concept has debuted at the Geneva Motor Show overnight, with enhanced sports styling pointing towards the upcoming Swift Sport successor.



Suzuki was light on the details of the Swift S-Concept, with the Japanese manufacturer maintaining that it is a design study only.

The Swift S-Concept is powered by a 1.6-litre petrol engine like the current-generation Swift Sport, although Suzuki would not elaborate on power outputs or performance data.

Also featured is a six-speed manual transmission, a feature unique to the S-Concept and not currently found in either the current Swift Sport or the all-new standard Swift hatch.



Visually, the Swift S-Concept means business, although expect the production version of the Swift Sport to be tamed down considerably.

Highlights include the Kizashi-inspired plunging black grille, brushed metallic bumper inserts and claws around the chrome fog lights, red Brembo brake calipers screaming from behind 18-inch 15-spoke alloy wheels, large roof-mounted rear wing, rear diffuser with twin exhaust pipes, and smoky tinting on the headlights and taillights.

Inside, the Swift S-Concept features black and yellow leather Recaro sports seats; leather sports steering wheel and gearstick; metallic pedals and piano black dashboard surfaces.





Rui Coelho
Associado AJA Nº1

Kaizen

#1
Aqui está a nova geração de um dos melhores carros japoneses  8)



O motor é o mesmo 1.6 mas com o aumento da potência dos 125cv para os 136cv e o binário de 147NM para 160NM. A caixa é de 6 velocidades, com aceleração dos 0 aos 100km\h de 8,5 segundos e velocidade máxima de 200 km/h.



As emissões de CO2 também baixaram dos 165 para 147, por isso o preço deverá manter-se.
Apesar do aumento das dimensões e do equipamento, o peso baixou 1kg face à anterior geração





Rui Coelho
Associado AJA Nº1

Camry 2200

Bonito! :clap: Vai ser comercializado cá?
Miguel Vale - Associado AJA Nº69

Flyingtiger

Muito interessante  :thumbsup, estou curioso para o ver ao vivo  :green:
José Tavares  - -  A melhor descompressão que poderás ter, será sempre a "compressão" do pedal direito.