Honda S660 concept

Iniciado por Kaizen, 02 de Novembro de 2013, 21:13

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Kaizen

Honda S660 sports car concept
By Ollie Kew
23 October 2013
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Honda-S660-sports-car-concept-2013-first-official-pictures/



This is the Honda S660, a 21st Century adaptation of the brand's S600 sports car, first seen in the 1960s. The tiny two-seater roadster will be shown off at the Tokyo motor show in November 2013, but before you get too excited about a Honda roadster revival, we've got bad news. Even if the S660 did get green-lighted for series production, Honda UK has confirmed to CAR the S660 'is not destined for Britain.'



Looking very similar to 2011's electric EV-STER concept, the S660 swaps batteries for internal combustion power, and ushers in an interior not pinched from the set of Star Trek, indicating a step closer to showroom-ready condition.

What's the specification of the little Honda S660?



The S660 name refers to the front-mounted engine's capacity: it's a 660cc three-cylinder petrol powerplant, boosted by a teeny turbocharger and free of the hybrid nonsense forced upon the slow-selling (and moving) CR-Z coupe. The engine is thought to be mated to a CVT automatic gearbox, though paddleshifters behind the steering wheel allow selection of stepped 'ratios', like a proper automatic.

Engine spec sounding familiar? The recently-revealed Caterham Seven 160 uses an identically-sized Suzuki-derived three-pot, which develops 80bhp. The 660cc capacity comes about from Japan's miniature 'Kei-car' regulations, which demand such cars boast no more than 660ccs under their dinky bonnets.



Honda itself hasn't branded the S660 as a Kei-car, unlike the Beat model launched in the 1990s. Instead, the new concept has been coined an 'open-top sports-type mini-vehicle'. Way to make a fun car sound boring, Honda.

Rui Coelho
Associado AJA Nº1

Santos Silva

É bem capaz de ter sucesso por muitos fatores!

Design
Tamanho
Marca de prestigio
Revivalismo
Prazer de condução (como será de esperar)
Cabrio
Consumos baixos
Prestações

Esperemos que o preço seja a condizer  :assobio
Santos Silva
Sócio Fundador nº7

Kaizen

#2
De acordo com o que li, o factor que precisa de ser melhorado antes de ir para os concessionários é a relação peso potência que é de 13,4kgs/cv. Acho que devia descer para os 11,7~12,7kgs para ser competitivo no papel.

Está com 68cv para 910kgs.
A título de comparação, o Toyota IQ 1.0 está com 12,6kgs/cv, o Daihatsu Copen 0.7 está com 11,9kgs/cv e o Suzuki Wagon R, que é o rei dos kei-cars em termos comerciais, está com 13kgs/cv.

Creio que a Honda tem capacidade para levar um motor destes aos 75cv (turbo) e emagrecer este concept uns 25kgs. Ou... os 910kgs estão a contar com baterias e os 68cv são só a potência do motor de combustão!  :green:
Rui Coelho
Associado AJA Nº1

Crashed

Esta muito louco já tinha visto fotos e lido noutro lado. Falam em que sera possivel vir para a europa com moyor 1000 cc turbo

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Sócio AJA #47
1978 Datsun 120y pickup [b120 ute] azul - Vendida
1991 Honda CRX 1.6iVT preto

Kaizen

#4
1000cc turbo para a Europa seria fantástico!
A Renault tira 90cv de um motor 898cc (ao qual chama 0.8 ), pelo que a Honda talvez consiga 100cv. Mesmo que o peso suba 50~60kgs continuaria a ser uma relação peso potência interessante.  :D
Rui Coelho
Associado AJA Nº1

FilipeA


Bem bonito .... pode ter muito sucesso. Quem não gostaria de ter um carro destes???

Muito bom

RuiX-8

É interessante do ponto de vista estético e técnico também. E será de certeza divertido de conduzir.
Para mim só tem um problema, que é o mesmo que têm todos os desportivos modernos, o peso.
Mas é mal dos tempos.
Para um Honda que pretende herdar a linhagem dos S600 e S800, não precisa de mais potência mas os 910kg (que na práctica serão provavelmente uns 950) não são tão pouco quanto isso.
Mas é um excelente esforço da Honda.
If you always do what you always did you will always get what you always got.